Arto Paasilinnan juttupaikka

Aloitus: Kaikki huononee
Lähettäjä: Huomio | 17.10.2004 - 14:12 | |
kyllä on tämäkin sivusto mennyt huonoksi. ei enää paasilinna itse vastaa mihinkään kysymykseen eikä kerro kuulumisiaan. se oli ennen koko sivuston viehätys. muut seuralaiset kyllä jaksavat kehua ja ylistää "mestaria".

paasilinnan parhaat kirjat kirjoitettiin 1970-80 -luvuilla. sen jälkeen ei ole enää tullut yhtä hyviä kirjoja. kannattaisiko mestarin harventaa julkaisu vain joka toiseen vuoteen, jos siitä vaikka tekstin laatu pienellä hiomisella paranisi? taloudellinen ongelma se ei varmasti ole, sillä mestari jaksaa kehuskella omaisuudellaan televisiossa ja muutenkin. kyllähän sitä eläisi jo pelkästään niillä käännöstuloilla.

vai onko se vaan niin, että mikään ei ole ikuista?
Lähettäjä: Huomio, huomio | 17.10.2004 - 18:55 | 1 | |
Huonoudesta ei niinkään kysymys. Kaikessa toiminnassa on joskus pieniä suvantohetkiä; Arto Paasilinnan molemmat asuinpaikat ovat kokeneet kovia remontteja, mies itse edustanut runsaasti käännöskirjallisuutensa vuoksi kutsuttuna maailmalla, internetyhteydetkin kuulemma hetken olleet poikki, jne.
Kotisivutkin vaihtoivat operaattoria, nyt ajetaan sisään uusia osaajia ja kunhan syksy vielä hieman etenee, kyllä täältä elämää löytyy.
Malttia vain ja niistä kirja-arvioistasi; mitähän se kertoo, että taas lähes 150.000 suomalaista ostaa tai saa nimikkokirjailijan kirjan tänäkin vuonna. Jos pidetään huonona, ei sitä osteta. Liikelait jo sellaisen asian määrää, joten makuasioista ei voi oikein kiistellä näissäkään kekkereissä.
Hyvää syksyä!

Hannu

Lähettäjä: Markkula Hannes | 06.12.2004 - 10:34 | 2 | |
On turha synkeillä. Arto Paasilinnaa viedään nyt ulkomaille niin rajusti, ettei hän ehdi kovinkaan paljon vastailla yksittäisiin kysymyskiin. Parhaiten pysyy ajan tasalla tilaamalla Rutrjanlinna-lehti tai liittymällä seuraan. Puhun kokemuksesta.
Hanski
Lähettäjä: Lasse | 06.02.2005 - 13:04 | 3 | |
Kymmenen Riivinrautaa on ainakin yksi minun ehdottomista suosikeistani - ja sehän taitaa olla 2000-luvulta!

Aivan kaikkia Arton kirjoja en ole vielä lukenut,
mutta tarkoitukseni on toki moinen puute korjata;
On ne nyt sen verran hyviä kuitenkin! :)
Lähettäjä: Arto Paasilinna ® | 15.02.2005 - 10:07 | 4 | |
Hyvät lukijat. Itse en okein voi ottaa kantaa romaanieni kirjalliseen tasoon. Ehkä niiden
laatu joskus paranee. Mutta näillä kotisivuilla en ole muutamaan kuukauteen esiintynyt,
ja siihen on pari hyvää syytä. Ensinnäkin olin kirjoitusmatkalla Ateenassa kuukauden
verran viime vuoden lopulla ja sitten parin viikon matkalla Etelä-Afrikassa. Myös
tietokoneitteni vaihto esti osallistumisen.
Ensi juhannukseksi ilmestyy seuraava romaanini, jonka nimi on Suomalainen
kärsäkirja. Se on pikareski, kertoo norsusta, joka viedään Afrikkaan; ensi syksynä
ilmestynee Kuusilaakson tarinoita -teos, jonka kuvittaa taitelija Raimo Sallinen.
Toivotan oikein miellyttävää talven jatkoa kaikille näidensivujen lukijoille. - Arto
Paasilinna
Lähettäjä: Mika | 16.02.2005 - 21:33 | 5 | |
Aika lystikästä: ”Ehkä niiden laatu joskus paranee.”
Arto on palannut ja julkaisee tänä vuonna kaksi kirjaa!
Ja tuohon sanalliseen laadukkuuteen olen hänen ulosantinsa ihailijana tietenkin raatelijoiden mukaan vieras henkilö sanomaan mitään, mutta sanonpa vain, että me Arto Paasilinnan sanankäytön ihailijat odottelemme uusia rivejä talven nälkiinnyttämän suden ahneudella.
Arto, koetapa jaksella ja tehdä asioita mielesi lystinä!

Kirjoita vastaus:

Nimi:   ® :